Handleiding: melding maken

Heeft u een vraag of een melding over vliegverkeer van, naar of op Lelystad Airport dan kunt u deze indienen in het registratiesysteem van Meldpunt Lelystad Airport. U heeft hiervoor een account nodig.

Heeft u nog geen account? Deze maakt u deze snel en eenvoudig aan via onze website.

Account aanmaken

Voordat u een vraag of melding kunt indienen, heeft u een account nodig. Heeft u nog geen account dan gaat u op de website naar https://meldpunt.lelystadairport.nl/maak-een-melding/. U kiest hier voor ‘Maak een account aan’. Vervolgens komt u op de registratiepagina.

Op de registratiepagina vult u de volgende gegevens in:

  • Uw NAW-gegevens | Meldpunt Lelystad Airport heeft uw adresgegevens nodig om een koppeling te maken tussen de locatie en de door u gemaakte melding.
  • E-mailadres | uw e-mailadres vormt uw gebruikersnaam om mee in te loggen. Bovendien ontvangt u hier een bevestiging van uw melding en/of vraag.
  • Wachtwoord | uw wachtwoord moet uit minstens tien karakters bestaan en over minimaal 1 hoofdletter, cijfer en speciaal karakter bestaan. Uw wachtwoord wordt versleuteld en is niet zichtbaar voor derden.

Met het aanmaken van een account gaat u akkoord met het Privacy Statement van Meldpunt Lelystad Airport. U rondt uw registratie af, door op de knop ‘Registreer’ te klikken.

Meldingen indienen

Stap 1 – Vraag of melding?
Nadat u een account hebt gemaakt en/of bent ingelogd, komt u automatisch op de pagina om een vraag of melding in te dienen. U maakt hier een keuze of u vraag wilt stellen of een melding in wilt dienen. Bij het informatie icoontje kunt u meer lezen over de opties. 

Stap 2 – Specificeer uw vraag of melding
Bij stap 2 specificeert u uw vraag of melding. U formuleert hier uw vraag en nadat u op ‘verstuur’ hebt geklikt, ontvangt u een bevestiging per e-mail. Uw vraag wordt binnen zeven werkdagen beantwoord door een medewerker van het Meldpunt Lelystad Airport.

Indien u een melding wilt indienen, heeft u de keuze uit twee type meldingen:

  • Periode melding: bij een periodemelding maakt u een melding over een specifieke periode. U geeft een begin- en einddatum en tijdstip aan waarop u overlast heeft ervaren.
  • Specifieke melding: bij een specifieke melding ervaart u overlast van een specifieke vliegbeweging. U geeft een specifieke datum en tijdstip aan waarop u overlast heeft ervaren.

Stap 3 – Datum en tijdstip bij een melding
Heeft u een periodemelding of specifieke melding, dan moet u de datum en/of tijdstip aangeven van het moment dat u overlast heeft ervaren.

  • Datum: u kunt de datum handmatig invoeren of gebruik maken van het kalendericoontje.
  • Tijd: u kunt de tijd (uren:minuten) handmatig invoeren of gebruik maken van de selectievelden.

Stap 4 – Afronden
In de laatste stap kunt u aanvullende informatie over melding toevoegen.

  • Oorzaak: u kunt onderscheid maken tussen hoofdoorzaak en sub-oorzaken. • Omschrijving melding: naast soort melding, datum en tijd kunt u een aanvullende omschrijving van de melding toevoegen.
  • Versturen: nadat uw melding compleet is, klikt u op ‘Verstuur’. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw vraag/of melding. Uw melding is nu ingediend en wordt geregistreerd door het Meldpunt Lelystad Airport.

Meldingenoverzicht

Indien u bent ingelogd in uw account, kunt u in het menu kiezen voor de pagina ‘meldingenoverzicht’. Hier vindt u een overzicht van de vragen en meldingen die u hebt ingediend. U kunt hier de inhoud van de meldingen en vragen bekijken. Tevens ziet u wat de status van uw melding en/of vraag is. Meldpunt Lelystad Airport hanteert drie statussen: in behandeling, afgehandeld en gesloten.

Vragen

Mocht u vragen hebben over uw account neem dan contact op met onze medewerkers. Wij zijn dagelijks te bereiken (08.00 uur t/m 22.00 uur) op telefoonnummer 088 6009709 of via onze website http://meldpunt.lelystadairport.nl/.